Tuesday 14 January 2014

~ Mandi - Manda | Pusat Akuatik Darul Ehsan, Shah Alam ~

Assalamualaikum wbt...

Bila anak-anak request nak mandi kolam, selalu bawak pergi kolam renang Pandamaran jer..
Dekat dengan rumah dan tak penuh sesak...

Pastu awal Januari hari tu biras aku dari kampung ajak mandi kolam...
Aku pun on je la...mula2 aku ajak g pandamaran jer...
Dah tu, biras aku yang lagi satu ajak g kolam kat Shah Alam..
Aku follow jer..sebab aku biras paling muda dan stylokan..*hak tuih*
Dengan syarat kena amik aku sebab masa tu keta aku rosak....
So, first time la aku pergi sini....



Lokasi : Shah Alam la...korang mesti tau la...



Kitaorang pergi hari ahad, rega tiket naik 50sen...
Total aku dan anak2 sahaja, RM6..Alfi free...
Kalau nak murah, sila la jadi warga emas yer...



Waktu operasi...
Isnin jangan nak terkinja2 pergi sini...sebab TUTUP....
Kalau kolam renang Pandamaran sampai 9.45malam...



Babypool, tapi dipenuhi mak bapak anak dara dan teruna jugak...
Kolam tak berapa dalam...tapi luas....



Kolam terbuka ada dua..kanak-kanak dan dewasa..
Letaknya sebelah2, so memang bahaya bagi anak2 yang over excited macam anak aku...
Boleh keluar dari kolam kanak-kanak dan terjun kolam dewasa terus...
Aku naik histeria bila anak2 aku acah2 nak g kolam dewasa....



Sepupu sepapat yang berendam...
Pemandangan yang terbiasa bila di kolam renang..
So, sila abaikan...



Umur sama 5 tahun, tapi saiz amatlah berbeza..



Alfi, buat hal sendiri kat belakang nun...
*baju merah*



Cubaan bergambar yang gagal....



Berjaya gak, tapi ada anak buah tambahan disitu....



Gagal lagi...Alfi jer berjaya dengan peacenya...



Apsal muka biras yang bongsu tu macam poyo jerk?? 
Ni la biras-bebiras aku...

Kemudahan yang ada kat Pusat Akuatik ni..
Kolam renang ada 4
2 kolam terbuka, 2 kolam tertutup
Tempat makan / kedai
Surau
Kiosk2 makanan
Toilet memang banyak
Tempat salin pakaian pun banyak
Parking pun kira ok jugak...
Itu jer yang sempat aku usha...
Mungkin ada lagi, tapi aku tak sempat nak explore..

Itu je nak share....

3 comments:

  1. amvoii sonoknyer mandi manda ghituuu ,, ehhee

    ReplyDelete
  2. akuatik shah alam mmg best. layan la kolam indoor yg dalam 10 kaki tu. mcm nak putus nafas jer turun naik ke dasarnya. nak best lg masuk kolam yg ada papan anjal tu, 15 kaki dalamnya, tp staff kolam tak kasik daa.. welkom to kolam beb

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tak berapa pandai berenang...
      Join kolam budak kecik jer..
      Baru2 ni je baru belajar terapung..
      Selalu mandi manda di pandamaran jer...

      Delete

Peraduan Aiken CNY @ Guardian / Nationwide

 Assalamualaikum wbt..  Jom check another contest gaisss! Peraduan Aiken CNY @ Guardian Aiken CNY @ Guardian Contest Retailer : Guardian Con...