Wednesday, 15 July 2015

~ Ramadhan Kali Ini ~

Assalamualaikum wbt...

Ramadhan sudah 28 hari...
Sedih sebab bulan keberkatan hendak berlalu...
Seronok kerana bulan menyambut keriangan akan datang...
Seperti telah berperang selama sebulan...
Kini kita merayakan kemenangan...


Di bulan Ramadhan inilah, kita dapat melihat siapa diri kita sebenarnya...
Disitulah kita dapat melihat cerminan diri kita...
Jadi, fikirlah...
Renunglah...
Berdoalah...
Semoga kita dapat berjumpa lagi Ramadhan akan datang...


Ramadhan kali ini, keluarga belah mak aku diduga...
Satu-satunya pakcik sebelah mak diserang demam panas hingga menyerang otak..
Sebelum tu, nenek belah mak aku demam gak...
Admit ward 3 hari dan boleh balik...
Tapi semuanya misteri Allah...tak tau apa penyakitnya yang sebenar...
Kuman dalam otak hanya telahan doktor...
Dengan kuasaNya, pakcik aku yang kitaorang panggil Pak Ngah sihat...
Tapi masih lemah..
Moga raya kali ni kami masih dapat berjumpa..


Ramadhan tahun ni, aku dapat kira la hanya beberapa kali terjah PARAM...
Lebih banyak memasak...
Walaupun simple tapi rasa puas hati....
Maghrib dapat kat rumah...
Kalau berbuka kat luar pun, kitaorang makan dulu kat rumah...
Lepas solat Maghrib baru cari lokasi utk makan...
Kedai pun dah lengang...


Persiapan raya kali ni biasa2 jer...
Lea dengan maknya baju sebelum raya dah siap...
Baju selai, tudung pun selai...
Aku pakai je baju2 yang ada...
T-Shirt anak-anak dah setel, kalau nak beli pun mungkin 1-2 je lagi...
Suami tak beli pun baju melayu..Alfi pun tak kot...
Pakai tahun lepas punya dan ada jubah dari Mekah nenek bagi pun boleh pakai...
Berjimat cermat sikit....
Kuih raya pun ala kadar sahaja...


Tak serancak tahun lepas amik gambar makanan...
Apa yang dan jer nak snap...
























Kuih-kuih selalunya aku beli kat gerai2 tepi jalan jer..
OTW balik umah tu...
Kalau teringin yang lain2, suruh inche suami belikan...


Akhir tulisan....

Selamat Menyambut Hari Raya...
Semoga Raya Kita Penuh Makna...
Berhati-hati di jalan raya...
Moga berjumpa lagi Ramadhan hadapan..
Maafkan saya sekiranya ada tulisan atau gambar yang menyakitkan hati,
dan tidak menyenangkan rasa
Hanya pohon kemaafan...

p/s : Sorry je post gambar makanan...
Harap2 tak mengenceskan anda...
Lauk saya semua tak sedap mana pun...