Saturday, 7 June 2014

~ 33 Tahun ~

Assalamualaikum wbt...

Setiap tahun, pada 7 Jun....
Maka bertambahlah umur aku...
Tahun ni dah 33 tahun...
Macam baru bulan lepas je umur 23 tahun...
Tup2 bulan ni naik 10 tahun yer...
"_____________"
Perasan muda gitewwww....

Tahun ni 7 Jun, cuti umum...
Satu Malaysia cuti...
Sambut hari lahir saya la tu....

( "___" )

Siap ada buat perarakan pagi2 kat tv...
Tapi bukan untuk aku la..
Untuk SPB Yang di-Pertuan Agong kita....
Tapi aku pergi gak keje..
Double tu...
Nasib Agong tak murka..

Alhamdulillah....
Setiap manusia sudah berjanji dengan Allah sebelum lahir..
Berapa lama dia akan berjuang menjadi khalifah di bumi Allah...

Teringat cerita Cikgu Abdullah masa tingkatan 2..
Cikgu sejarah tapi banyak ajar benda lain...
Siap ada sijil dari alam bunian, katanya la...

Throwback jap yer..
Sebelum kita lahir ke dunia, setiap dari kita telah berjanji dengan Maha Pencipta 
berapa lama kita ingin hidup didunia...
Setiap bayi dapat  melihat jalan yang mana ibunya sedang lalui..
Sama ada lurus ataupun sebaliknya...
Perjanjian dimana bayi itu sanggup untuk lahir kedunia 
dan menggembirakan keluarganya ataupun pulang menemui Pencipta...
Keluarnya bayi dari perut seorang ibu,
maka hilang la segala ingatan tentang janji dan pandangannya...
Dia tidak nampak lagi apa yang dilihat semasa dalam perut...

Dan manusia disuruh membuat amal ibadat seperti esok sudah tiada..
Kerana mati itu pasti, tidak tahu bila kita akan dipanggil Ilahi...

Ucaplah Selamat Hari Lahir, bukan hari jadi..
Kerana kita tidak tahu bila kita dijadikan...
Cuma tahu bila kita dilahirkan...

Syukur Alhamdulillah.....
Masih diberi peluang untuk beribadat dan syukur kepadanNya...
Melihat anak-anak membesar didepan mata...
Menadah tangan meminta itu ini dari Yang Esa selagi bernafas..

Kalau nak disenaraikan memang panjangggggggggg nikmat Allah....

SUBHANALLAH, ALHAMDULILLAH, ALLAHU AKBAR....



Cik google wish la plak...
Malu la....


p/s : Jangan lupa cek lesen korang yer...jangan tunggu kek sepraise jer..
Kang surat cinta dari abang2 yang sepraise kat korang...


No comments:

Post a Comment