Thursday, 27 March 2014

~ Selamat Hari Lahir Izz Azzalea | 5 Tahun ~

Assalamualaikum wbt..

Ikut surat beranak Lea lahir 11 Mar, 2009...
2 hari selepas Maulud Nabi 1430H...
Lahir secara operate sebab dia duk melintang dalam perut..
Okla....serba sedikit sejarah Lea....
Kalo nak citer sejarah dia lahir mau berkajang2 aku karang...

Tahun ni genap 5 tahun dah anak dara aku tuh..
Dah sekolah tadika pun...
Tahun lepas takder potong sebijik kek pun...
Birthday ker anniversary memang tak sambut pun..
So, tahun ni aku tanya Lea nak buat birthday kat mana..
Dia kata kat sekolah..
Ok, sebagai mak yang mithali aku follow jer cadangan dia..
Sanggup amik cuti AL tau..



Kek segera jer...tak dan nak tempah...
Boleh je baca kan....



Anak I dikelilingi kawan-kawannya...
Ntah semenjak masuk sekolah ni suka nau gigit kuku....
Kengkonon malu la tew....



Cikgu Su tengah pasang lilin....



Sengih memasing macam birthday reramai plak...
Kebetulan baru je dapat baju sukan tu yang cantik jer...
Baju baru semua...
Kecuali dak kecik belakang Lea...



Kengkawan tengah nyanyi...
Still gigit kuku....
Ntah tang mana malu pun tak tau....
Kat rumah tak ingat jerit2....



Yeaaaa....tiup 4 batang jer...
1 lagi dah siap padam awal2...



Sengih je la keje Lea...
Pastu potong kek tu berebut semua nak suap...
Budget macam bagi anak-anak makan...
Cikgu lak suruh simpan, esok makan..
Sebab dah ada parent tunggu kat luar...



Beg goodies untuk 35 + 2 cikgu tadika....
Pukul 11.45pg nak g hantar, 11.30pg baru siap...
Kelam kabut buat keje sorang2....



Budget ciput je kan...
So ni je la yang mampu letak dalam goodies tu..
+ roti gardenia wafer tu..
Harap2 Lea seronok dapat sambut birthday dia tahun ni kat tadika...



Lepas setel sambut birthday kat sekolah...
Teman mak merempit pergi bank la, pergi renew roadtax moto la...
Sementara tunggu turn kat post office, Lea minta roti...
Roti burger dia makan, ayam mak dia yang makan...



Semenjak 2 menjak ni makin hitam Lea ni..
Apa taknya, balik sekolah time panas terik..
Pakai topi tak nak, pakai tudung pun tak nak...
Nt besar pandai2 la jaga kulit yer...

Semoga Izz Azzalea menjadi anak yang solehah dan hormat orang tua..
Cita2 dia nak jadi doktor...
Semoga segala impian Lea tercapai...

No comments:

Post a Comment