Thursday, 24 October 2013

~ Jalan - Jalan | Pantai Remis Jer ~

Assalamualaikum w.b.t...

Citer lama nih, standard la kan baru nak buat karangan...karangan lagi tu...
Itupun sebab ada gambar, kalau tak ada gambar memang takde la karangan ye pun...

Request dari anak2 yang naik main pasir, nak main pasir...
Ye arr, kat rumah cuma ada tanah dan jalan tar...
Tak best la korek2 tanah kan...lain la kalau nak buat batas sayur ker..
Memang aku kerah diorang main korek tanah...
Pasir pun bekas2 orang buat rumah..so pepaham la pasirnya macam mana...
#jadi toilet kucing semedang#

Kebetulan nak balik Sekinchan, singgah la jap Pantai Remis...
Selalunya kitaorang tak singgah sebab selalunya balik petang..
Sampai area Pantai Remis dah senja...
Tak adventure la main2 pasir, pastu dah kena hambat balik...
Tapi hari tu balik awal sebab inche suami cuti...
Boleh la melepaskan gian anak2..
Dan kebetulan kat Pantai Remis air baru nak pasang...
Sempat la jumpa pasirkan....
Dan aku pun turut serta...
Hobi yang telah lama aku tinggalkan...



Arai banar si Lea...



Dah bagi main pun muka tak puas hati lagi ker?



Kebetulan air dah naik sikit...
Terus tukar dari main pasir ke main air...
Anak2...



Masa ni panas giler, tapi bebudak bila dapat main...
Tak kisah pun...yang penting main la gak..
Aku sampai tak leh buka mata sebab panas tepi laut ni kan lain sikit..



Layankan je la...



Bila anak2 dah main air, aku lak amik alih main korek pasir...
Seronok woooo, sebab aku bukan korek buat2 istana ke hapa...
Tak main la istana istani nih...
Aku korek2 cari menatang nih....
Korang tau ke? Ni la penduduk asal pantai nih...
Sempena dia ni la pantai ni dapat nama...
Ni la remis versi cun2...



Dah nak balik dah, dah basuh segala bagai...
Sempat lagi si Alfi ni...
Nanti la mak request kat ayah ko suruh bawak balik seguni beras pasir...

Itu je..jom makan...

ps : Arai banar = Suka sangat...
pss : Cerita ni mengimbau balik kenangan masa jaman2 gadis sunti...naik beskal, ajak sepupu, bawak sudu + plastik..dari pantai parit 7 sampai ke parit 8...mencari remis...sama la cam anak aku gak, sanggup berpanas..padahal remis je dapat sikit je..tak sampai 1/2kg pun..tp seronok la...dedulu mana ada cybercafe nak menghabiskan waktu..kamera pun takder..jadi memori simpan dalam kepala je...


2 comments:

  1. tungu 20 tahun lagi nnti dtg pantai remis lagik bawak cucu pulakks.,ahhKs

    ReplyDelete
  2. suka la tu dapat main pasir.. hehehe

    ReplyDelete