Friday 14 December 2012

~ Dapat Free Oven RM3K ++ ???? ~

بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ

Salam...hari Jumaat sudah...minggu ni keje 3 hari saje...

Macam2 nak dicerita, tapi aku cerita pasal menang dulu erk......

Sabtu tengahari aku dan anak-anak ke Carrefour (K4)..tujuan utama nak beli susu....sebelum tu main keta dulu...Video ada dekat entry sini. Satu kereta RM10/15minit...Lepas habis, berjalan la masuk K4...

Korang pun tau kan, kat semua pasaraya mesti banyak promoter kan...tak kira la dalam pasaraya atau kat luar, contoh kat luar kaunter bayar..

So, selama aku pergi K4 aku akan berusaha mengelak dari promoter yang kat luar kaunter bayar...yang dekat dalam pasaraya biasa suruh try barang diaorangkan..so FOC...tak de hal lah...

Ntah macam mana, hari tu aku terberhenti kat sorang promoter tu....sebelum tu aku mesti lari laju2 atau buat dono jer...Nak dijadikan cerita, dia nak bagi cawan free jer..aku ingat pas dapat boleh balik..sekali nak buat survey..dalam hati "kalo survey takpe la"...pung pang bagai la promoter tu tanya memacam...

Nak bagitau ke tak apa dia promote???? Tak payah la yer...hint ---- jual peralatan dapur yang bagus bagi aku, tapi mahal giler...nak tau jugak g K4 Klang...

Anak-anak masa ni dah memacam perangai..bagus jugak, sebab boleh cepat2 larik...tapi bila dah siap survey, siap tunjuk masak keropok bawang seminit, promoter tu suruh bukak cawan kot2 pecah..kat cawan tu ada 2 gift card..bila kita beli barang dia, akan dapat sekali dengan hadiah dalam gift card. promoter tu suruh aku buka..yang 1st, dapat free thermopot + diskaun RM100..yang kedua dapat free oven + diskaun RM100...gift card kedua tu jadi kecoh sikit..sebab promoter tu kata maner ada dalam list...giler best gift card tu sebab dapat free oven bernilai RM3k ++...jadi dia call office tanya betul ke gift card tu...siap aku sekali kena cakap dengan bos dia...jd, kiranya aku bertuah lah...promoter tu kata, hari tu hari ulangtahun syarikat beliau..jadi ada 5 kad special macam tu untuk satu Malaysia..bertuah badan...

Pas citer2, prometer tu  minta IC..aku pun tanya la, kenapa nak IC lak..promoter tu cakap nak tengok alamat akak la, sebab senang nak service peralatan..aku pun cakap, masa bila saya nak beli barang u...promoter tu cam terkejut..akak tak nak ke hadiah mahal ni...hadiah nak ler, kena beli tu tak mampu la aku..mampus ada....promoter tu ingat aku tergoda la dengan oven mahal RM3k ++ tu...tak sanggup aku nak berhutang2 ni...siap suruh aku sain kat gift card tu untuk cancel. Okla, aku tak kisah pun sebab memula aku datang dok tempat tu pun untuk survey jer pun..bukan nak beli...promoter ni mcm2 cara nak suruh orang beli siap janji bagai...

@ tak kisah bayar berapa sebulan
@ 2-3 bulan tak bayar pun tak pe
@ 0% interest
@ tak call tanya payment
@ tak datang rumah carik...

Semua janji kat atas tu dia berani bagi sebab bila habis bayar baru dapat barangnya...memang la ko tak kisah semua tu..sebab barang takder....

Kisah ni serupa macam gores dan menang..cuma cara pendekatan dia lain...yang aku pun tak sangka sebab ingatkan just nak buat survey...

Har har har har....kan seronok kalo hadiah free boleh amik tapi tak payah beli barang yang lain....hampeh tul...


Cawan hasil dari survey..dan gift card dpt thermo pot..
gift card dpt oven tu dah di keroyokkan promoter tu...


Nota kecik : Aku tepek la sekepin gambar...bukan nak sabotaj ke haper...saper mampu boleh la beli..macam aku tak mampu...duit gaji tetiap bulan pun cukup2 makan....

No comments:

Post a Comment

Peraduan Aiken CNY @ Guardian / Nationwide

 Assalamualaikum wbt..  Jom check another contest gaisss! Peraduan Aiken CNY @ Guardian Aiken CNY @ Guardian Contest Retailer : Guardian Con...