Monday 26 August 2013

~ Di Akhir Ramadhan 1434H ~

Assalamualaikum semua....

Wei, malas giler nak update blog...rasa malas meluap2....
Bermalasan sepanjang minggu...rasa nak tambah cuti lagi boleh????
Boleh...terus benti...ingat kilang atok hang....
Sampai masak pun malas...*tapi tetap kena masak*
 Kalau aku kaya, hari2 hari raya...
Hari2 makan kat kedai saja...

Sebenarnya banyak benda yang nak dicerita...
Pasal puasa minggu last pun tak sempat karang lagih...
Pasal raya sah2 kena citer, pasal hari lahir Alfi tp tak sambut...*kedai kek semua tutup*
 Pasal meredah jem vs nak terkucil...*itupun nak citer*
Sempat lagi be"Raya" ke Ulu Yam...
Pasal interview hew hew....
Pasal contest pun nak gak citer gak...

So, meh la kita senaraikan dulu..
Ada mood baru aku citer...
Bukan ada saper2 tunggu pun entry aku...
Semua entry tulis sendiri, gelak sendiri...
Last2 syok sendiri....kah kah kah....

Okeylah, aku citer jugak la pasal last puasa itu hari...
Tapi harap paham, sebab dah berjaman..
Citer pun ntah ingat ke tak..



Malas punya masak, dah last2 baru sibuk ke bazaar...
Dah tu orang pun dah tak banyak jual...
Tapi yang pelik, time aku berpuasa...
Aku lebih rela memasak, walaupun penat dan masa takder..
Bila aku cuti dari puasa, maser tu la semedang nak membeli jer..
Inche suami kata, sebab baru pas gaji..
Tu yang nak belanja jer....
*ye ker?*


Antara menu2 last puasa...
 


Antara menu lain-lain..

 

 Makan nasi ayam Yok Mampir sajer sebab hari tu last berbuka di rumah...
 


Memang ramai orang berbuka di luar...
Semua dah malas nak masak kan... malas nak kemas dapur...
*cam aku la*

Menu lain sumpah aku tak ingat...memang hilang ingatan langsung apa yang aku makan..
Dah tu gambar pun memang takder...
Lepas makan nasi ayam tu, malam terus balik kampung..
Sampai rumah mak dalam 4.00 pagi..
Terus sahur, kenyang tido balik...
Sampai pagi...

Itulah kisah last2 puasa...
Sehingga berjumpa lagi di Ramadhan akan datang...
In Sha Allah, dengan izinNya...

 


No comments:

Post a Comment

Peraduan Aiken CNY @ Guardian / Nationwide

 Assalamualaikum wbt..  Jom check another contest gaisss! Peraduan Aiken CNY @ Guardian Aiken CNY @ Guardian Contest Retailer : Guardian Con...