Wednesday 27 November 2013

~ Buat Duit Melalui Halaman Sosial ~


Assalamualaikum w.b.t...

Tajuk entry hari ni kemain ko...
Boleh buat tajuk pembentangan dah...
Sekali baca macam eh...betul ke apa aku tulis....
2x baca, boleh la faham...aku la..korang??
Takde unsur2 ganas, lucah atau seandainya....

Sebenarnya aku bukan la pakar sangat pasal tajuk kat atas...
Cuma bila orang citer pasal buat duit, sumpah semua orang akan teruja..
Cam aku la, yang duit gaji ciput jew...kot2 la boleh menambah hasil 1 ke 2k...
#semangat#

So, banyak cara sebenarnya...
Dari yang jual barang...aku rajin tengok jer..
Dari yang jual service...macam2 ada..
Dari yang rajin share...aku rajin sikit-sikit.. 
Dari yang rajin tulis...aku tak berapa nak rajin...
Dan macam-macammmmmmmm lagi...
Panjang m tu sebab memang banyak giler cara nak buat duit secara halal...

So, aku pun terpengaruh la....
Kata nak menambah hasilkan..
 Tapi rajinnya sikit...
Terpengaruh je banyak....
Macam mana nak cepat kaya...

Kat bawah ni antara page yang aku dah sign up...
Tapi korang mesti gelakkan..
Ala, dapat ciput tp sibuk nak cerita bagai kat blog...
Hallooooo, kan aku dah tulis kat atas yang aku ni rajinnya sikit..
Pandai2 la korang paham...
Aku citer ni just nak kongsi apa yang aku tahu...
Dan aku citer kat blog sebagai reminder kat aku yang dah pelupa banyak...
Aku ni kekadang sign up, pastu tinggal...dasar pelupa...
Kalau ikutkan banyak lagi blog2 lain yang citer pasal buat duit ni...



Nuffnang - adalah 18 hengget jer...
#Itupun sendiri klik, kantoi#
Mula2 buat blog dulu, aku tak tau pun pasal nuffnang nih..
Kira buat blog sajer suka suki...
Tak tau pun buat blog boleh dapat duit...tak tipu...
Lepas sekodeng blog2 orang...Dah tu tanya kat member2..
Baru la tau...tp tak kisah pun, sebab aku tak ramai follower pun...
Kepada yang follow, terima kasih berjuta2 lemon...
#Sedor diri#



ChurpChurp - adalah 5 hengget...tak rajin ngeshare pun...
Sign up sebab caranya senang...
Dah senang2 pun malas lagi kan nak share...
Ikut mood aku bila nak share...
Ikut mood kengkawan jugak nak klik link yang aku share...
Jangan la mara yer, asyik2 nama aku jer yang share...
Carik income lebih sikit...sikit je...
He he...#ttayang gigi#



8share - adalah 8 hengget jugak...
Yang ni pun senang sangat...share dan share...
Share selagi kau mampu...
Bagi yang banyak account dalam social page, untung la...
Tapi kalau nak berjaya cam orang lain...
Kau sanggup hadap apa orang lain akan kata...
Tak kisah la orang kata direct or non-direct...
Yang aku ni lak jenis pikir perasaan orang lain...
Sebab sah2 kena kata dengan kengkawan..
#Walaupun diorang tak cakap kat aku la#
Sebab apa korang share akan menyemakkan dinding2 rahim FB dan dll diaorang...
Bagi orang tak kisah dan kengkawan banyak support memang best...
Senang2 boleh cash out ratus2...
So, lai2 tolong klik sikit...
#Promote nampak, double jerk#



Exabytes - 50 hengget tu pun free...
Yang ni sign up pun sebab free, dah tu dapat 50 hengget terus..
Dari mula2, sampai sekarang masih 50 hengget...
Tak tau bila nak bertambah...
Pasrah je la...
#Aku pun tak paham benda nih#

Itu je yang aku ada pun...
Kesimpulannya, memang senang make money via social page ni..#Omputih teruih#

Antara resipi asam masak merah kejayaan adalah :- 
Bahan pertama, rajin petala ke 7..
Bahan kedua, semangat berapi2 yang tak padam2...
Bahan ketiga, sanggup jadi bahan oleh kengkawan...
Bahan seterusnya, pikir la sendiri....

Banyak lagi korang boleh explore sendiri...
Google kan ada...
Dari hari2 hadap FB, blog dll...
Sesambil tu boleh buat duit...sesambil juga kita derma duit...
Dan boleh gak sesambil tu senyum sorang2...

Lupa plak nak habaq mai...
Kalau korang kaki contest tegar megar segar bugar...
Pun senang nak buat duit or dapat gadjet free or apa2 yang free la dari social page ni...
Ni kisah contest online la...offline lain citer..
Kebanyakkannya, tak payah modal duit pun..
Modal idea yang kreatif dan lain dari yang lain..
Modal ramai kawan2 yang sokong..eg, yang kena like or vote...
Modal pandai ambik gambar yang cun2 dan buat slogan terbaik wok...
Modal rajin carik page yang ada contest...
Dan yang penting modal dari segi masa...
Sesetengah apps atau game atau contest kena alert setiap masa...


Pesan atuk aku : Aku tak buat research pun, taip, up gambar, terus publish...
Jadi, kalau korang rasa entry aku cam salah, tegur tau..
Kalau korang rasa entry aku cam tak betul isi kandungan, pun tegur tau..
Kalau korang rasa entry aku ni cam tak cukup, bagitau ler, kot2 aku boleh tambah lagi...
Kalau korang rasa entry ni cam berlagak bagus, korang boleh komen...no hal...
Aku pun bukan la bagus sangat...hanya menyuarakan apa yang otak aku pikirkan..

Terima kasih baca blog aku nih...
Sekadar bercerita...

No comments:

Post a Comment

Peraduan Aiken CNY @ Guardian / Nationwide

 Assalamualaikum wbt..  Jom check another contest gaisss! Peraduan Aiken CNY @ Guardian Aiken CNY @ Guardian Contest Retailer : Guardian Con...