Tuesday 9 August 2011

Lauk Ayam Rendang & Air Tebu

Jumaat lepas aku g la pasar ramadhan kat rantau panjang ni macam biasa,
disebabkan malas masak aku beli la lauk ayam masak rendang.
Aku cuti dari puasa, jadi cukuplah 2 ketul untuk suami aku buka dan sahur.
Sekali dalam pukul 9 aku cium lauk nyer da bau masam. Pastu ader buih2.
Aik, xkan da basi..confirm la orang jual ni masak pagi buta...
Rugi 5rm..makan xsamapi seketul pun..balance tong sampah..

Esoknya, sabtu aku pun balik kampung sekinchan..
Aku memang suka bazar ramadhan kat sekinchan, walaupun kecik
tapi okla...macam2 ada..lagipun nak beli ikan gelama asam, jd
teruskan langkah ke bazar ramadhan, sebab bazar nyer kat depan market.
Aku beli la kuih serabi, aku panggil kuih apam nasik..beli apam dan kuih
sunduk lawang..kalo orang banjar mesti tau kuih aper..kuih yer warna hijau dan
bungkus dengan daun pisang dan dikat atas dengan bawah..
sedap...5 ketul RM2.
Suami aku lak order air tebu, beli la 2 bungkus yang xder ais..
Pak mentua aku lak request nak makan ikan keli masak santan..
Bila dah berbuka, kenapa rasa air tebu lain macam...
Sekali air yer rasa masam..potong selera betul la..

Kesian kat pembeli, ari2 ayam rendang nak basi..ini air tebu lak masam..nasib2
Suami aku cakap xpayah beli lauk dah, buka beli kuih je..
pastu baru masak...




No comments:

Post a Comment

Peraduan Aiken CNY @ Guardian / Nationwide

 Assalamualaikum wbt..  Jom check another contest gaisss! Peraduan Aiken CNY @ Guardian Aiken CNY @ Guardian Contest Retailer : Guardian Con...