Thursday, 8 November 2012

~ Izz Muhammad Alfi Iqmal Trademark ~

Assalamualaikum...

Pepagi lagik dah tensen...minyak moto dah kat E, carik dompet tak jumpa-jumpa..start moto tak hidup plak..arghhhh sudah, kering dah ke minyak aku ni..ada yang lambat lagi la...cukuplah dah 12 kali lewat tahun ni...akhirnya, smpi gak kat opis 8.29am...dah terbayang2 aku jalan kaki carik minyak tadi...

Mukadimah kemain lagi...lari tajuk sungguh..ni nak citer pasal trademark anak aku si Alfi..


Sibotak dengan puting biru..



Puting merah plak...



Puting biru lagik, yang ni terus hilang masa balik dari pantai remis..



Puting merah ni dekat2 4 kali beli...



Sengih pun tak lekang...



Encik suami mencari puting yang di baling ke sungai....
*Abaikan si kakak yang comot*



Puting merah kakak punya...



Puting biru ni pun 2-3 la beli..asyik hilang memanjang..



Yang ni putus akhirnya....




Yang ni tak tau kemana..hilang jugak..



Puting harimau ni putus...beli baru lagik..



Sebelum putus...

Sekarang kembali ke puting merah hijau serupa kat atas tu ha...semalam baru beli satu lagik warna biru..gara-gara Alfi masukkan puting dalam beg kawan kat tempat pengasuh..balik umah mintak ting nak ting nak..pergi la belikan jugak.

Sebab-sebab asyik tukar puting...
  • Putus dek lama sangat bertapa dalam mulut..
  • Hilang dek main baling-baling kat rumah @ pengasuh... Celah mana tersorok tak tau..
  • Jatuh masa naik moto, kekadang amik kalau jalan kampung..kalo jalan raya, beli baru la lagi..
  • Jatuh masa naik kereta, selamat dilanggar keta lain..punah..
  • Jatuh dalam longkang..yang ni dia saja buang..tak kuasa nak amik..
  • Tercicir kat pantai, pergi carik balik..tapi dah takde..
  • Tercicir sana sini tu biasa sangat dah...
  • Ada gak beli baru sebab dah comot, sebab lama tak tukar..
Nasib la puting murah dia nak, paling brand pun Pegion je pun. Pernah gak hilang seminggu, tak nak belikan dah, sekali mak bapak merana, asyik merengek jer. Akhirnya berputing balik. Sebelum sekolah nanti kena stopkan jugak...menghalang pertumbuhan gigi karang...

P/S Alfi ni keturunan maknya...maknya dulu pun sampai umur 5 tahun baru stop hisap puting..
#malumalukucin#

No comments:

Post a Comment