Tuesday, 29 January 2013

~ Masak-Masak | Ikan Sutchi Dan Pajeri Pelam ~

Assalamualaikum semua...

Best kan cuti lama..rasa malas  nak pergi keje balik...rasa nak baring2..golek2..makan2.. je kat rumah..Tapi kan, kalo golek2 gak duit datang lagi best...muahhahaha...moga murah rezeki lagi...ameen...

Cite pasal masak-masak ni haruslah sebagai orang pompuan, bini orang dah tu mak budak...mestilah kena masak...jom la tengok2 apa yang aku main masak2 kan...



1st time beli ikan Sutchi..beli kat 99 Speedmart.
600g + ice = RM5.95..
Dah cair, lebih kurang 400g je tinggal..



Bahan penting untuk memasak menjadi lebih cepat....
Cepat dimasak cepat dimakan...



Hasilnya...Ikan dia lembut, sekali tengok macam ayam plak..



Sayur kegemaran aku + encik suami..
Peria..tak kisah la masak apa, campur telur atau pun udang + cili giling sikit..



Di kala tak tau masak apa, sardin pun jadilah..
Sekali sebulan jer...jarang ada stok..



Gigih la amik gambar lauk tengah berasap...
Aku ada beli pelam..kulit dia dah kuning macam masak, 
tapi isi keras dan masam...dari busuk kat peti ais, aku potong2
buat pajeri pelam..biasa dengar pajeri nenas dgn terung kan..
aku tukar pakai pelam...masam2 manis rasa dia...
Encik suami suruh berkuah, jadi tenggelam la pelam di lautan kari..

p/s : Lapor plak tengok makanan...jom makan..

No comments:

Post a Comment