Monday, 11 March 2013

~ Nikmat Sakit ~

Assalamualaikum semua....

Tatkala aku menaip ni, masih batuk2 kecil..tekak yang perit...makan tak lalu..badan dedor2...dah dekat seminggu nikmat sihat aku ditarik...Salah satu penghapus dosa2 kecil...Alhamdulillah..

Sebagai wanita yang bergelar isteri, ibu dan juga yang bekerja, rasa kesian kat suami dan anak2 bila tak sihat...

Macam terabai sikitttt la kat family..suami la yang banyak urus itu ini..yang si isteri main order jer...

"Bang amikkan air masak"..."Nah"....
"Adik amikkan mak bantal"..."Cicak"...kesimpulannya mak bangun amik sendiri..
"Lea, amikkan mak remote"..."Nak tengok kartun"...kesimpulannya, layan sekali la citer kartun....
"Yang, makan ubat tu"..."Jap lagi la..belum makan nasik lagi"...kenyataannya, ibu yang dah ada 2 orang anak ni penakut makan ubat...alasan ubat tu pahit...pernah muntah sebab makan panadol...har har har...haru sungguh...

Hanya suami yang memahami....

p/s : Pernah tak korang tertelan ubat kumur2?? Apa kesannya erk???

No comments:

Post a Comment