Friday 12 July 2013

~ Balik Kampung, Chanis || Unplanned ~

Assalamualaikum semua....

Citer ni berlaku hujung minggu lepas (6-7 Julai)...memang ada cakap dengan inche suami nak pergi melaka atau balik pahang...

Mula2 bincang nak g melaka...inche suami nak tengok pertandingan burung..tak jadi sebab duit tak cukup dah tu tak tau kat mana tempatnya...pastu aku lak cakap nak balik pahang, tp bincang2 punya bincang pun tak jadi sebab tak cukup duit..lagi2 nak puasa kan..

Tapi hari Jumaat 5 Julai hari tu, aku tengah makan dalam pukul 4 petang, ntah tetiba rasa nak balik lak jumpa mak+abah...terus sms suami ajak balik pahang..suami pun balas, kalau ada orang bayar duit dia boleh la balik...*duit ganti jadi guard*...dalam pukul 5 lebih, suami col cakap duit dah ada, so keputusannya balik kg la kita malam tu....dengan belum packing lagi, dah tu malam tu episod akhir SSID kan...harus tengok la, kang ketinggalan zaman plak...orang dah tengok citer lain..ko baru nak tengok kat tonton...kan keciwa nanti...jadi, untuk dapat tengok SSID tu, aku pack lambat2...pastu, mandikan anak pun lambat2...aku kemas dapur lambat2...akhirnya, dpt gak tengok SSID sampai habis...*walaupun tengok tak tenang* habis jer, terus keluar rumah terus gerak...

Aku bagitau kat mak+abah nak balik pun masa dah otw..kengkonon nak suprise, tau2 je sampai..tp, memikirkan kang aku kena tido atas karpet jer...baik bagitau awal2..leh la mak aku bentang tilam Dunlop ha...sebenarnya aku nak balik sangat sebab nak jumpa anak adik aku, anak buah baru...masa bersalin hari tu, road tax keta aku baru je mampus..4 bulan naik keta takder roadtax ko....tabah je la..lagi satu, nak tengok adik aku sebab dia baru lepas accident...accidentnya betul2 masa birthday aku lepas, 7 June...adik aku kata, gigi 4 batang patah..tu yang nak tengok sangat tuh...ompong sangat...

So, meh-meh tengok gambar sepanjang aku kat sana...muka adik aku tu takdela...tunggu ada gigi pelsu baru boleh amik gambar....muka kanak-kanak riang je la yer..



Ini mungkin perbualan diorang jer...

Aira : Abang afi, cer tengok kulit kita..putih...
Alfi : Errr....



Aira : Abang Afi, kenapa erk kulit abang afi gelap...
Alfi : Kita memang suka gelap2 nih, baru nampak macho...




Aira : Abang Afi, mana kakak Lea ni...tak nak join sekali ker...
Alfi : Kakak Lea tu asyik kartun jer...



Alfi : Tu kakak Lea dah datang...dah habis kartun la tu...



Aira : Abang Afi amik la sabun nih....baru la kulit putih cam aira....



Opss.....sensored



Ni la budak kecik bau syurga tuh...Ammar Isyraf...



Ammar : Macam best jer tengok 2 orang budak  ni mandi besen...



Ammar : Malas la layan, buat kecik hati jer...diorang mandi besen besar...
Aku mandi besen kecik jer...itupun sekejap...



Ammar : Mak Long amik la gambar kita banyak2...kita kan comel...



Aktiviti besoknya....

Lea : Adik, korek pasir elok-elok yer...nanti tumpah...
Alfi : Iyer...



Alfi : Berat la pasir nih...



Aira : Abang Afi salah ni...pasir tu kena letak kat sana...dah2, korek balik...



Aktiviti petangnya...
Melepak dengan ammar dan nenek....



Dapat gak gambar senyum....



Dah ngapa muka camtu...malas layan maklong la dah tu...



Akhirnya, ngantuk sudah....

Itu je la aktiviti balik pahang hari tu..tak de pergi mana-mana pun..cuma ada kenduri arwah rumah sedara..itupun pergi, sampai sana, makan pastu balik..memang hantar perut jer...

Ahad malam balik, dalam 8.30pm bertolak balik ke Klang..pukul 1 sampai...terus tido...esok baru kemas.


p/s : Nama Ammar Isyraf, sempena pelakon Ammar Asyraf sebab masa tu tengah hot Setia Hujung Nyawa, nama kakak dia, Aira sempena nama watak dalam cerita Indonesia Cinta dan Anugerah...

No comments:

Post a Comment

Peraduan Aiken CNY @ Guardian / Nationwide

 Assalamualaikum wbt..  Jom check another contest gaisss! Peraduan Aiken CNY @ Guardian Aiken CNY @ Guardian Contest Retailer : Guardian Con...