Tuesday 2 April 2013

~ Main Masak2 || Aiskrim Goreng Pertama ~

Assalamualaikum para pembaca sekalian...

Selamat tengahari dan menjamu selera...yang macam aku, menjamu mata dulu pastu baru la jamu selera...
#nasi belum beli lagi#..

Aritukan...jenjalan kat blog sapa ntah, tengok la dia buat entry aiskrim goreng...tengok cam senang je kan..Rajin la try sebab ada roti dan aiskrim kat rumah..step by step takde la yer...tp takyah risau la, memang senang...

Bahan2 yang diperlukan....

1. Dah tentu roti..aku pakai roti Gardenia.
2. Aiskrim dalam tupperware..jangan pakai aiskrim mat kool plak...hehehehe
3. Botol air besar, untuk tekap roti tadi jadi bulat2, comey2...
4. Plastik untuk bungkus-membungkus..
5. Itu je kot.

Untuk lebih pengetahuan, meh aku tunjuk gambar yang dah ready untuk digoreng...



Pas siap2 buat, masuk peti ais bahagian atas...
Takut tak jadi, aku buat 2 biji jer dulu....



Ni rupa sebelum masuk dalam minyak...
Comey2 jer...



Rupa setelah keluar dari minyak
Goreng sekejap jer...agak2 dah kuning dah boleh angkat...
Aku goreng sebijik - angkat, pastu masuk lagi sebijik..tu yang ke2 gelap sikit...
Minyak dah paneh sangat..



Setelah digigit oleh aku...luar rangup2, dalam sejuk je sebab ada aiskrim kan..
Orang kata kena makan cepat..aku pun cepat2 la habiskan..
2 ketul jer pun, satu aku makan..anak kongsi2...
pastu minta lagik...tandanya? sedap kot....
hehehehehe...

P/s : penat je edit2 gambar, buat watermark..last2 gambar asli jugak aku masukkan...malas tul...


No comments:

Post a Comment

Peraduan Aiken CNY @ Guardian / Nationwide

 Assalamualaikum wbt..  Jom check another contest gaisss! Peraduan Aiken CNY @ Guardian Aiken CNY @ Guardian Contest Retailer : Guardian Con...