Tuesday 28 May 2013

~ Kisah Refund Duit | Part 01 ~

Assalamualaikum w.b.t.

Sebenarnya banyak jugak kisah aku refund duit ni...ada yang sikit, ada yang banyak sikit...takdela sampai puluh2 ringgit..iyerla, harga tertera kat rak harga lain, bila bayar harga lain...saper tak hangin kan...aku bukannya orang yg gaji mahal2 kan..setiap sen tu kira maner pergi...

Kisah 1 - MyMydin

Kat MyMydin dah 2x aku terkena..bukan nak burukkan mana2 kedai yer..tp kita sebagai pengguna ada hak kan...1st aku beli ubat batuk tak ingat brand apa, ubat batuk 2 bawah kaunter cashier jer..aku suruh cashier amik dan terus la scan..seingat aku harga kat rak RM8.60, tp bila scan harga RM8.80...aik..aku salah tengok ker..tengok lagi sekali, betul la RM8.60, jadi aku cakap la kat cashier kat bawah ni harga RM8.60..Ok, walaupun 20sen jerrrr, tp itu duit aku..boleh aku beli gula2 3 ketul ker bawang besar sebiji ker kan...Nasib cashier tu berbudi bahasa, setel pastu bagi balik 20sen...sejuk gak hati...ini cerita 20sen citer lama..

Citer yang kedua ni, baru tak baru la..aku suka pergi MyMydin ni sebab dia buka awal tutup lambat...dalam 11malam..so, dalam pukul 10malam aku pergi la cari lauk..pastu aku nampak offer Hotdog Ayamas  RM2.99/per pack..harga tak offer RM3.59...kurang 60sen kat situkan...murah kan...tp sebelum amik tu pun aku dah cek betul2, betul ke brand ni, pastu saiz pack dia..kot2 salah kan..aku rembat la 2 pack...

Dah setel beli2 barang, aku pun pergi bayar...sekali dia scan harga tak offer, means RM3.59...aku cakap la kat cashier tu yang Hotdog Ayamas ni ada offer, RM2.99 satu..dia tengok aku pastu tengok supervisor dia dan cakap pasal kes tu..supervisor dia buat tak tau jer pastu cashier tu terus je scan barang aku yang lain..Dah habis scan cashier tu terus cakap total nak kena bayar...aku pun apa lagi, belum melenting la..cuma cakap Hotdog tu ada offer RM2.99..siap tulis besar2 kat tempat frozen tu lagi..baru la dia cakap lagi kat supervisor dia..barulah supervisor tu suruh budak lain cek harga.. memang aku yang betul, so diaorang kena refund duit aku RM1.20 la..tp diorang punya sistem tu tak boleh tolak dari cashier, jadi aku kena bayar harga total gak, pastu duit yang kat tepi2 mesin cashier tu yang dibaginya...memang takde sistem la diorang nih.. yang buat hati sakit, takde cakap maaf ker tak pun senyum ker..memang muka cashier yang pakai tag new staff tu nampak bengang dengan aku...aku kan pengguna..customer always right kan???

Entry takde gambar, sebab memang takde gambar....nt kalau aku rajin aku sambung part 02...banyak beno kisah refund ker?

No comments:

Post a Comment

Peraduan Aiken CNY @ Guardian / Nationwide

 Assalamualaikum wbt..  Jom check another contest gaisss! Peraduan Aiken CNY @ Guardian Aiken CNY @ Guardian Contest Retailer : Guardian Con...