Tuesday, 21 May 2013

~ Projek DIY || Kerusi Dari Pallet ~

Assalamualaikum w.b.t...

Shhhhhh...nak bagitau satu rahsia...har har har...nak bagitau rahsia, tp satu donia tau...har har har harun salim bachik sungguh...

Nak citer pasal projek DIY aku suami...tp atas arahan isteri yerrr...biasala, bab2 mengarah serah pada wanita...hak hak...Punyala lama pallet kayu tu tersadai kat depan rumah, siap jadi rumah persinggahan katak lagi..Nasib aku bukan penggeli sangat dengan katak...Aku tanya bila nak buat, nantilah jawapannya...Asyik kena bebel dengan bini jer, lama2 tergerak gak inche suami nak buat kerusi...itupun selepas kena perli...saiko sungguh...

Aku ni sibuk suh buat kerusi sebab dedulu ada kerusi plastik merah kat luar, untuk tengok anak2 main beskal pagi petang kan...tup2 balik keje kusi tu hilang...lamer juga tak nampak...jd, takkan nak heret kusi malas lak kan...nak bersila tak senonoh plak mak2 dara bersila depan rumah...kot2 ada geng takper...aku pun cilok minta pallet kayu kat tempat aku keje sikit...dalam 4 ketul la..pallet ni diorang tak pakai sebab di tak standard size, lagipun pallet ni kecik...



Inilah hasilnya selepas kena bebel dgn aku...
Itupun tak siap 100%...belum varnish lagi...
Boleh la aku duduk sambil usha anak2 main kan..
Nak bergossip takde teman...duduk la sensorang...



Muatla montot 4 beranak kat sini...
Kalau varnish lagi cantikkan...


Esoknya lepas siap kerusi pallet nih, boleh plak aku nampak kerusi plastik merah aku yang hilang tu..tak jauh pun dari rumah..sedap je buat lapik jemur kasut sekolah..petang2 buat duduk gossip....sakitnya hati aku nengok...Rupanya jiran yang cilok, pastu boleh buat dono jer...

Yang bertambah sakit hati, dedulu jiran ni jugak yang cilok aku punya tempat bakar ayam...aku tak kisah kalau pakai tanpa izin pastu pulang balik...Yang aku kisah, pakai tanpa izin, pastu boleh pulak dia buang je tempat bakar ayam tuh depan rumah dia...sah2 la aku nampak sebab hari2 aku lalu depan rumah dia..apa la salahnya pulang balik kat tempat ko amik..walaupun tak minta izin..fyi, jiran aku ni bukan ic biru, so paham2 je la...nak buat kurang ajar pulak kat sini...

Aku kan manusia baik hati, #tangandidadamatakeatas# so takde la aku g serang ke hape ker...cuma biarkan jer..tp pasni aku takde la nak bagi muka sangat kat pendatang dengan izin nih...


p/s : Baik-baik juga, tapi jangan la sampai pijak kepala...


No comments:

Post a Comment