Thursday 9 May 2013

~ Demam Bermusim ~

Assalamualaikum w.b.t..

Habis dah demam pilihanraya...memasing tunjuk gambar jari dicalit dakwat..aku??? takde amik gambar pun..amik gambar muka sendirik sebelum pergi ngundi adalah..itupun ham hampeh jer...ye lar, 1st time ngundikan...takdernya aku nak tayang..

Sekarang plak demam buat post2 dan share benda yang menunjukkan kebodohan sesetengah orang...entahlah malas nak pikir..bukan masalah aku...aku teruskan hidup macam biasa. Nak makan roti beli jer..nak pergi kerja, carik duit...minyak moto pun tetap kena isi..nak makan ayam Kefci atau pizza banyak cheese , #budgetmalasmasak#, bayor je la 6% + 10%..pilihan semua kat tangan sendiri..

Taknak beli roti, beli tepung uli-uli, jadi roti..taknak beli minyak, meh ramai2 pakat beli beskal...sambil exercise boleh selamatkan bumi..taknak bayar extra charges, bela ayam, dah besar korbankan, celup tepung, goreng la sesuka mana...

Aku ni lagilah keluarga yang gaji tak sampai RM3000 RM2500, kalau ikutkan lagi tension mengenangkan harga barang2 yang naik...semua pilihan kat tangan sendiri..tepuk dada tanya hati...jangan tanya nafsu..Alhamdulillah, sentiasa bersyukur dengan rezeki...aku sentiasa ingatkan kat diri sendiri, setiap rezeki yang kita dapat, ada sebahagian rezeki orang lain..jadi sedekahlah jalan paling mudah untuk penyubur rezeki..senang sangat...

Aku ni yang tak habis2 demam, demam masuk contest...hak hak hak..kena menuntut kat sifu macam ni...asyik2 nama diaorang je naik...nama ai bila la pulak hek...Mudahan dimurahkan lagi rezeki kami sekeluarga...Ameen..

Eh, belum habis lagik..nak jugak tayang gambor kan...



Ecehceh..nak jugak letak...
Muka pengundi 1st time walaupungggg...
Patut dah 2 kali..
Lokasi : Rumah nenek tengah sawah...



Alfi Iqmal berambut pacak...
Muka selenge jerk kalau suh amik gambar...
Tiada paksaan tau...
Lokasi : Rumah nenek gak


1st time jumpa pokok semalu...
Maknyer yang jakun sebab dah lama tak main..
Sentuh satu2..dapat kat anak2 dipijaknya sambil lompat2..
Dan jerit2, mati-mati...dah jadi pokok semalu penyek...
Lokasi : Taman


No comments:

Post a Comment

Peraduan Aiken CNY @ Guardian / Nationwide

 Assalamualaikum wbt..  Jom check another contest gaisss! Peraduan Aiken CNY @ Guardian Aiken CNY @ Guardian Contest Retailer : Guardian Con...